Adım Adım Aşılama

Gebeliğe Giden Yol

Aşılama İçin Hazırlık

Testler

Kısırlık teşhisini koymak için kadın ve erkek tam muayene edilir. Erkek'den spermiyogram tetkiki istenir. Kadınlardan ise adetin 3.günü hormon tahlili  yapılır. Adetin hemen bitiminde çekilecek HSG (histerosalpingografi) filmi ile rahmin yapısı, tüplerin açık olup olmadığı incelenir. Aşılama yapabilmek için yeterli miktarda ve kalitede sperm olmalıdır. Aşılama için diğer önemli konuda tüplerin açık olmasıdır. Tüper kapalı ise gebelik için tgek şans tüp bebek olacaktır.

Aşılama

Uygulama Nasıl Yapılır

Adetin 3.günü tedavi başlanır. Kadına yumurtaları geliştirmek için hormon ilaçları verilir. Bu süreç yaklaşık 10-15 gün alır. Yapılan ultrasonografi takiplerinde yumurta olgunlaşınca çatlatma iğnesi yapılır. 32-36 saat sonra aşılama planlanır.  Mastürbasyonla alınan sperm örneği laboratuvarda işlemden geçirilerek en iyileri ayıklanır ve konsantre edilir. Hormon ilaçlarıyla yumurtası olgunlaştırılan anne adayı  jinekolojik pozisyonda hazırlanır . Anestezi gerektirmeyen  15 dakika süren ağrısız bir işlemle, rahim içine hareketli spermler yerleştirilir ve döllenmenin kendiliğinden oluşması beklenir. Aşılama tedavisi spermde ciddi bir bozukluk yoksa, kadında tüpler açıksa, yumurtlama sorunları ve yaş faktörü nedeniyle zaman kaybı endişesi yoksa 3 defaya kadar uygulanabilir. Her uygulama için ortalama %20 gebelik şansı verilir.

Aşılama Sonrası

Dikkat Edilecek Noktalar

Aşılama işlemi sonrasında sizi 20 dakika aynı pozisyonda dinlendiriyoruz. Eve gidince 24 saat süreyle dinlenmenizi ağır iş yapmamanızı tavsiye ediyoruz. Ertesi gün ilişki olabilir. Oturarak çalışabilirsiniz. Aşılamadan 24 saat sonra ise tamamen normal hayatınıza dönebilirsiniz. Tavsiye edilen ilaçlarınızı size önerilen düzende almanız çok önemli. 14 gün sonra gebelik testini unutmamak gerekir.

drtupbebek ekibinin aşılama hizmetlerinden faydalanmak için randevu alın

İnfertilite Konuları

Şimdi İzle